Zdraví na jídlo

Konzumace ořechů se v poslední době vysoce doporučuje. Ve svém složení totiž obsahují velké množství mnohých minerálů, stopových prvků a dalších složek, které mají pozitivní dopad na naše zdraví. Říká se, že rozumné množství pro denní porci je mezi 30-50 g, což odpovídá jedné hrsti. V jejich obsahu se objevuje velké množství tuků, ty ale patří do skupinu zdravých tuků, které se pozitivně podepisují na zdraví kardiovaskulární soustavy a dokáží hlídat hladinu cholesterolu v krvi. Společně s vlákninou, která je také v oříšcích obsažena, pomáhají navodit pocit sytosti na delší dobu, a proto jsou v menší míře vhodné také během redukční diety.

kešu ořechy

Ze stopových prvků obsahují jmenovitě draslík, selen, vápník nebo mangan a z vitamínů E a C. Zinek, který se v nich také nachází, má kladný vliv na kvalitu vlasů i nehtů a podporuje také imunitní systém. Některé známky nasvědčují dokonce tomu, že ořechy jako para a pekanové mohou sloužit jako prevence rakoviny. Všeobecně pak pomáhají s krvetvorbou, glykémií i nervovým systémem.

pražené mandle

Velkou výhodou ořechů Vesela-veverka je jejich všestranné využití v kuchyni. Běžně se používají ve sladkých pokrmech, do různých buchet, koláčů nebo cukroví. Jsou také obvyklou součástí i slané kuchyně, například různých salátů. Slouží jako rychlá svačina během dne, která dodá potřebné živiny a dostatečné množství energie. Hodí se také jako pohoštění během návštěvy rodiny či přátel. Pro tyto příležitosti se ořechy praží a obalují se v různých směsích. Takto se dá připravit sladká i slaná pochoutka. Slané jsou jednoduše obalené v soli, pálivých směsích s chilli nebo dalším koření. Sladké mohou být namočené v bílé, mléčné i hořké čokoládě, jogurtu nebo obalené v cukru. Jejich možnosti jsou velmi rozmanité a širokou nabídku, ve které si jistě vybere každý, najdete na stránkách Veselé Veverky.